نقطه نظر های من

یک وبلاگ شخصی که فقط نظرات خودم رو توش درج میکنم.

نقطه نظر های من

یک وبلاگ شخصی که فقط نظرات خودم رو توش درج میکنم.

شاید درباره من

خوبه که قبل از نوشتن موضوعی، اشاره ی کوچیکی به خودم کنم، که البته این حرفها رو در پست سرآغاز نوشتم، ولی باز نیاز به تکرار مکررات است. شاید، شاید، برداشت شود که من از دانسته هام اینجا مینویسم، و یجور اطلاع رسانی از حقایق(بخیال خودم) میکنم. ولی اگر واقعا نوشته های من رو خونده باشید، خاهید دید، که سرشار از ندانم هاست، سرشار از پرسشهاست. من قصد ندارم که چیزی یاد بدهم، شاید عجیب باشد، ولی مینویسم که یاد بگیرم. این ی تجربه ی شیرینه برای من، که نمیدونم ثمرش چی میتونه باشه. شاید با نوشتن دارم غلبه میکنم به یک ترس ذاتی انسانی. من بیشتر سعی میکنم از پارادوکس های رفتاری خودم بنویسم، که متاسفانه ترسهایی دیگر، هیچوقت جرات نوشتن بی پرده را نداده، ولی باز با این کلمه های چادر به سر، سعی به ارضای خودم دارم. همیشه آرزو داشتم که بعد از خوندن نوشته ای از من، بجای اینکه مخاطب حس کند چیزی یادگرفته است، برایش پرسشی عمیق تر مطرح شود. پس بدانید،این مرامنامه، نه شکسته نفسی است، نه تواضع، این حقیقی ترین نوشته این وبلاگ است :)

دسته بندی نوشته ها
آخرین نوشته
دوستداشتنی ترین نوشته ها
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه ها

شعور جمعی !

چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۱۰ ب.ظ

سلام ملت.
یه مطلبی که انگیزه شد برام تا بیام و کمی درموردش بنویسم موفقیت چشمگیر آهنگ گانگام استایل از یک خاننده‌ای بنام سای از کره‌جنوبی بود.
البته قصد من اینجا بررسی علل موقیت از دید مارکتینگ یا تکنیک های بازاریابی نیست. درست است که این موزیک به قول توماج  (بازاریاب بزرگ ایرانی)  از تکنیک هایی مث بازاریابی ویروسی استفاده کرده‌است، ولی آیا میتوان هر آهنگی را با این تکنیک به این موفقیت رسوند ؟
حتما سایت یوتیوب رو دیدید. یوتیوب دیگه یه سایت ساده نیست، یک شبکه تلویزیونیه ! و اگر بخاهیم واقعا توی این دسته بهش نگاه کنیم، یوتیوب پربیننده‌ترین شبکه‌ی جهان است. و خوبیش اینه که میتونیم بازدیدکننده‌هاشم بشماریم و یه آمار دقیق ازشون بگیریم. آماری که از یوتیوب در مورد پرطرفدارتین ویدیوهاش گرفتم، خبر جنجالی این وبسایت‌ها رو تایید کرد. (آمار یوتیوب)
گانگام استایل بیش از یک بیلیون و ۲۰۰میلیون(فارسیش!: یک میلیاردو دویست میلیون) بار دیده شده !!، واقعا در وهله اول شوکه میشه.سای (خاننده کره‌ای) که از حمایت رئیس‌جمهور کره هم برخوردار بود(بدون منبع) توانست آهنگ baby از جاستین بیبر (با بیش از ۸۲۰میلیون بار دیده شدن)  را پشت سر بگذارد.
اول هم گفتم، به من ربطی نداره با چه کلکی به این وضع رسیده، ولی چیزی که برام جالبه، شعور ملته ! نمیدونم داریم به‌کجا میریم. نه شعور فقط کشورمون‌ها، شعور جهانی. بنده بنا به دلایلی مردم آمریکا رو پلشت ترین میدانم.
حالا میخام متن بعضی از این اشعار رو بررسی کنم، تا ببینیم چیا شدن پرطرفدار ترین. مسئله‌ای که خیلییی برام جالبه اینه که اصلا سای اون آهنگ رو انگیلیسی نخونده‌!!!، یعنی بیش از نیمی از افرادی که با این ویدیو حال میکنن، اصلا نمیفهمن چی میگه !!! فقط با ریتمش حال میکنن.
بخشی از آهنگ بیبی، از خاننده دخترکُش و پرطرفدار جاستین بیبر (i hate she) :


    B                                                           baby, baby, baby oooooh
like baby, baby, baby noooooooo,                                                       
like baby, baby, baby, ooooh.
Thought you’d always be mine, mine.
فکر میکردم که برای همیشه مال من میمونی
Luda, When I was 13 I had my first love,
وقتی که 13 سالم بود،برای اولین بار عاشق شدم
there was nobody that compared to my baby
هیچکس دیگه ای قابل مقایسه با عزیز من (دوست دخترم) نبود
and nobody came between us, no-one could ever come above
و هیچکس بینمون نمیومد،هیچکس حاضر نمیشد که بیاد
She had me going crazy, oh I was star-struck,
اون منو دیوونه میکرد،اه من شوکه شده بودم
she woke me up daily, don’t need no Starbucks.
اون خودش منو هرروز بیدار میکرد و نیازی نبود قهوه بخورم تا خوابم نبره
(*استارباکس مارک یه قهوه ست)

آنچه مسلم است، عیان است، و نیازی به توضیح ندارد. حال توجه شمارو به آهنگ معروف گانگام استایل جلب میکنم :


Najeneun ttasaroun inganjeogin yeoja
دختری که درطول روز گرم و باحاله
Keopi hanjanui yeoyureul aneun pumgyeok inneun yeoja
دختر باکلاسی که میدونه چه جوری با یه فنجون قهوه از آزادیش لذت ببره
Bami omyeon simjangi tteugeowojineun yeoja
دختری که وقتی شب میشه،ها*ت تر میشه
Geureon banjeon inneun yeoja
تو یه دختر به این پیچیدگی هستی

Naneun sanai
من یه مردم
Najeneun neomankeum ttasaroun geureon sanai
مردی که در طول روز به گرمی توئه
Keopi sikgido jeone wonsyat ttaerineun sanai
مردی که قبل از سرد شدن قهوه ش،یه نفس سرش میکشه
Bami omyeon simjangi teojyeobeorineun sanai
مردی که وقتی شب میشه،ضربان قلبش تند میشه
Geureon sanai
من همچین مردی هستم

متاسفانه این آهنگ و آدم، در شبکه‌های دیگر تلویزیونی و بسیاری دیگرجاها (فستیوال‌ها) بهترین انتخاب شده، آهنگی که وقتی معنیش رو میخونم از خودم خجالت میکشم (اونم معنی که باخودم راحتم، چه برسه به ...) !!
البته تا بوده همین بوده، بخاطر همین مسابقات قوی‌ترین مردان خیلی جذابه، بخاطر اینه که المپیک رویداد جهانیه و کل جهان رو درگیر میکنه ولی نوبل نه. بخاطر همینه که اگه حرفی رو در قالب عکس توی فیسبوکت بزاری لایک میخوره ولی اگه همونو بنویسی نمیخوره !
و این چیزی نیست که تنها گریبان ایران رو گرفته باشه، همونطوری که بهترین خاننده‌های ما برای زمان شاه طاغوت و ملعون بود، بهترین‌های هالیوود هم دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی بود. قبلا مردم عاشق مایکل‌جکسون بودند، قبلا پرفروش‌ترین ها برای مایکل بود، دلیلش واضحه، اگه نیست، حداقل معنی آهنگ‌هاش رو بخون. یا الان امثال متالیکا، یا خاننده هتاک و خیلی بد نجفی.
راستی، حالا که حرف از خاننده‌های خالتور زن دوهزاری شد، توجه شما رو به یک خاننده تولید داخل جلب میکنم، باور کنید بسیاااار اتفاقی در شبکه PMC دیدم. من کل متن این آهنگ رو میزارم، ولی بدونید که ویدیوی تصویری آن چیز دیگریست ...
خاننده : شاهین S2 (این یکی شاهین است، آن یکی شاهین / این کجا و آن کجا ؟!)

وای وای وای

 وای وای وای

وای وای وایوای وای وای

 وای وای وای

 پس تو کـــوجـــای

 پس چرا نیمیای

 تو که منو میخوای

 وای وای وای

 وایسادم تا بیای

 اگه که نیمیای

 بُگـو تا ما بیایم

 تو که منو کاشتی رفتی

 تنها گذاشتی رفتی

 دروغ نگم به جز من

 یکی دیگه داشتی رفتی

 من که تورو کاشتم رفتم

 تنها گذاشتم رفتم

 دروغ نگم به جز تو

یکی دیگه داشتم رفتم


فکرشو بکن، چهار پنج‌تا جوون، با یک تیم کارگردانی، یک موزیسین، روی یه چیز کار کنن، بعد این در بیاد، یعنی وقتی کارای این آهنگ تموم شد، باهم گفتن خب خسته نباشید، عالی شد ؟!! الاهوالم


  • کا وه

نظرات  (۶)

حال میکنم به خودم رفتی عمو محمد! :دی!

مطلب قشنگی بود.. باهات موافقم.. البته از یه جهاتی! ( دلایل مخالفتمم دفه دیگه که اومدی گاز بزنی بهت میگم! :)) ).


محمد جان با اجازه ت طبق قانون کپی چپ!! پست بعدی وبلاگمو، با اشاره به پست تو می فرستم! ;)


مرسی ( بابت ارزیابی دقیق! ).


کلاغ! [ گل ]
پاسخ:
قربانت دوست گرامی. 
ولی عزیز من، اینجوری میگی دفه بعد که اومدی گاز زدی، نمیگی ملت یه فکر دیگه میکنن ؟!! نمیشه یه اشاره کوچیک به پمپی، ماشینی، کُفتی، چیزی میکردی ؟! :D

واقعا باهات موافقم. وقتی میبینم کلی ادم با این ادم حال میکنن اگه جا داشت حتما شاخ در میوردم.
اگه تو ایران بود شاید کمتر تعجب میکردم چون مردم دنبال شادی میگردن ولی اونا که دیگه کلی اهنگ و کنسرت های باحال دارن این دیگه چه کوفتیه؟؟؟؟؟!!
پاسخ:
زنداداشه اعصاب نداره داریم ؟!!!
عالی گفتی
آفرین

محمد تقدیم به تو با عشق:

 وای وای وای

 وایسادم تا بیای

 اگه که نیمیای

 بُگـو تا ما بیایم

 تو که منو کاشتی رفتی

 تنها گذاشتی رفتی

 دروغ نگم به جز من

 یکی دیگه داشتی رفتی

پاسخ:
:|

 من که تورو کاشتم رفتم

 تنها گذاشتم رفتم

 دروغ نگم به جز تو

یکی دیگه داشتم رفتم


ولی دیگه متاسفانه اینجوریاست!

من میگم ما یک بار که بیشتر زندگی نمیکنیم بیا مث آدم زندگی کنیم.

پی نوشت : اگه این دفعه رفتی گاز بزنی ما رو هم ببر! معلوم بشه واقعا گاز میزنی آیا؟ :دی

خخخخخ

پاسخ:
ما یکبار زندگی میکنیم. درست. از این مسئله میشه 2 تا نتیجه گرفت: 1. چون یکباره مث آدم زندگی کنیم. 2. چون یکباره خوش باشیمو حال کنیم و هردَم بیل (همینه املاش ایشالا!) زندگی کنیم.
یک شخص محترمی مث تو، گزینه اول رو انتخاب میکنه، یکی دیگه هم ...
پی نوشت : دندونام انقدر توان نداره که تو رو هم ببرم :p

شومااااا!نظر لطفتونه!

:P

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی